onsdag 3 juni 2009

Hurra!

Konferensnumret av Liahona kom idag!! Som vi har väntat. Det första jag gjorde var att kolla igenom ämnena, det är något jag tycker är roligt. Jag vill se vilka ämnen som återkommer oftast för att få en uppfattning om vad som var mest betonat den här gången. Till min stora förvåning (och lätt besvikelse) fanns orden moderskap, föräldraskap eller barn inte med. Och jag som har en sådan trotsig son. Jaja. Jag får hitta svaren någonannstans helt enkelt. Familj fanns åtminstone med och vi ska inte tala om tempel. Den hade näst mest sidhänvisningar. Årets vinnare var Tro, igen. =) På delad andra plats tempel och tjänande, på tredje plats Jesus Kristus. Tro, tempel, tjänande, Jesus Kristus. Okej, men då har vi koll.

Det andra jag gjorde var att läsa Uchtdorfs tal från prästadömssessionen som min man sa var så bra. Det var det. Jag ska helt klart anamma Nehemjas ord: Vi håller på med ett stort arbete och kan inte komma. Så om jag inte svarar i telefon eller på msn, om jag verkar upptagen, så är det för att jag är upptagen emd ett stort arbete och inte kan komma. =)

Jag är också glad att jag nu fått den officella översättningen på Monsons redan legendariska uttalande (citerat här bredvid). Jag ögnade mina favorittal och log mot dem, som när man återser gamla vänner. Den här tidningen kommer läsas frammöver.

Vilka tal läste ni först?

Inga kommentarer: